.
`
refresh 4 new artikal
.

24 October 2009

SIAPA MUHYIDDIN DAN ZAHID NAK MASUK CAMPUR URUSAN PAS

Berlagak seperti partinya tidak bermasalah sedangkan partinya sendiri bermasalah dalam menangani isu rasuah. Apa yang si mangkuk Muhyiddin nak masuk campur urusan parti lawan. Selesaikan dahulu masalah parti yang dipimpin olejh kamu sebelum nak tunjuk pandai.

Budak yang baru matang itu mungkin hilang ingatan yang partinya pun pernah bergolak. Biasalah masalah dalaman. Apa masalah Muhyiddin sebenarnya? Biarlah ia bertembung pendapat sebab tidak kacau parti UMNO sekali pun.

Adakah teguran Tok Guru ada kena mengena dengan Muhyiddin? Kenapa Muhyiddin beria-ia sangat mahukan kerajaan perpaduan? Kalau Muhyiddin mahukan kerajaan yang adil, masuk sahaja PAS. Keluarlah kamu daripada lembah dosa dalam UMNO.

Muhyiddin kenalah tahu, itu teguran seorang abang kepada adiknya dan anaknya. Kenapa dia mahu masuk campur urusan keluarga orang lain sedangkan masalah keluarga sendiri hiruk-pikuk.

Muhyiddin hanya bersuara bila ada parti lawan bermasalah tetapi untuk rakyat terus berdiam diri. Kenyataan yang tidak berapa cerdik pula menyusul dari Muhyiddin: …..secara zahirnya PAS nampak bersatu tetapi sebenarnya ia tidak, memandangkan terdapat kumpulan di dalamnya yang bersetuju dan ada yang tidak dengan cadangan kerajaan perpaduan di antara parti itu dengan Umno.

Kenyataan beria-ia Muhyiddin itu menunjukkan sebenarnya UMNO yang mahukan perpaduan sedangkan UMNO jugalah yang memecah belahkan perpaduan kaum: …banyak pihak di dalam PAS memandang sepi usaha Umno untuk mengukuhkan perpaduan umat Islam menerusi cadangan penubuhan kerajaan perpaduan di antara kedua-dua parti itu.

UMNO kata mahu kukuhkan Islam sedangkan UMNO sendiri yang menolak Islam. Cakap-cakap orang UMNO seperti cakap orang munafik.

Selain TPM, Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi pula bersuara entah datang dari mana tiba-tiba bersuara mengatakan: "Saya tidak berhajat untuk campur tangan dalam parti PAS tetapi saya fikir doa mereka (PAS) telah dimakbulkan kerana sebelum ini mereka yang mendoakan agar Umno BN berpecah.

Zahid Hamidi harus sedar yang dia sebelum ini bersekongkol dengan Israel dalam isu perang. Sememangnya tidak ada kemaluan Naib Presiden UMNO ini.

Kijang59

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower