.
`
refresh 4 new artikal
.

16 August 2009

Era Najib Altantuya : Sikap SPRM dan PDRM Punca Kekalahan BN Di Permtg Pasir Nanti


Isu tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang bertindak secara tidak professional dan adil akan menghukum UMNO BN di Permatang Pasir nanti.

Pakatan Rakyat akan mendedahkan siri siasatan berpilih yang dilakukan oleh kedua-dua badan itu di dalam usaha mereka menjalankan konspirasi merampas negeri-negeri Pakatan Rakyat bagi pihak UMNO BN dengan melakukan kezaliman ke atas pemimpin parti pembangkang di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

SPRM telah melakukan pelbagai tindakan untuk menekan kerajaan Pakatan Rakyat. Di Selangor umpamanya, kenyataan Pengerusi SPRM stau ketika dulu mengenai kononnya "ada bukti kukuh di dalam isu lembu korban", siasatan ke atas ahli dewan undangan negeri Selangor di dalam isu pembelian bendera bernilai RM2,400 sehingga menyebabkan kematian Teoh Beng Hock dan yang terbaru mengasari seorang lagi pembantu khas exco sehingga terpaksa dirawta di hospital kerana kecederaan di kaki jelas menunjukkan sikap SPRM yang melampau terhadap Pakatan Rakyat.

Namun siasatan ke atas pemimpin UMNO Selangor tidak dilakukn sekalipun berpuluh aduan telah dibuat di atas salahlaku yang ketara dilakukan oleh mantan Mentreri Besar Selangor, Mohd. Khir Toyo yang melibatkan rtusan juta ringgit.

Begitu halnya dengan Polis Malaysia yang begitu jelas bertindak zalim dengan melakukan siri tekanan ke atas pemimpin dan ahli Pakatan Rakyat. Kematian A.Kugan dan beberapa orang tahanan yang lain di samping usaha Polis melakukan cover-up terhadap kematian Teoh Beng Hock di bangunan SPRM jelas menampakkan kepada rakyat bahawa PDRM telah bertindak secara wewenangan dengan meletakkan undang-undang di dalam tangan mereka.

Kenyataan terbaru Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang mengugut Pembantu khas kepada Exco Kerajaan Selangor, Wong Chuan How yang menurutnya boleh dikenakan tindakan sekiranya siasatan polis terhadap laporan yang dibuat SPRM ke atasnya jelas merupakan satu tindakan tidak professional.

Musa berkata, mengikut peruntukan sedia ada, pegawai SPRM mempunyai hak untuk menahan Chuan How bagi membantu siasatan.

"Mangapa hanya mengugut Wong, sedangkan polis belum menyiasat apa yang sebenarnya berlaku? Mengapa perkara yang sama tidak disuarakan terhadap pegawai SPRM yang melakukan kekasaran ke atas Wong? Di mana professionalisme KPN?" tanya seornag pemimpin PR hari ini.

Ini belum lagi dibicarakan kezaliman polis sewaktu meleraikan perhimpunan Gerakan Mansuhkan ISA yang berlaku di ibu kota awal bulan ini di mana rakyat yang berhimpun secara aman yang telah diberikan pengesahan oleh Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) telah diperlakukan seperti binatang oleh Polis Malaysia dengan tembakan gas pemedih mata, air berasid dan tangkapan rambang ek atas peserta perhimpunan.

Sikap yang ditunjukkan oleh SPRM dan Polis akan menentukan nasib UMNO-BN di pilihanraya kecil Permatang Pasir dan setiap pilihanraya yang lain di mana pendedahan kezaliman mereka akan membuka mata rakyat untuk menghukum UMNO BN sebagai pengajaran kepada kedua-dua institusi yang menjadikan mereka kuda tunggangan UMNO BN.
~GB~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower