.
`
refresh 4 new artikal
.

16 July 2009

Staf UPSI Terlibat Dalam Bengkel Bersama BN? Apa Kejadah?



Tanjong Malim, 15 Julai – Spekulasi siapa yang terlibat dan bagaimana program parti Barisan Nasional boleh dijalankan di Auditorium Utama Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) masih menjadi perbualan warga UPSI hari ini.


Terbaru, UPSIkini dilaporkan oleh seorang sumber, staf UPSI adalah antara individu yang terlibat dalam program tersbut di samping menjadi wakil UPSI bagi menyelaras dan menyediakan peralatan sepanjang program tersebut berlangsung.

Menurut sumber tersebut, program ini dijalankan dengan bantuan beberapa staf yang berada di lokasi bagi memastikan perjalanan program lancar.



Sumber turut mendakwa salah seorang daripada mereka yang terbabit begitu aktif dalam menggerakkan mahasiswa UPSI yang cenderung kepada parti Barisan Nasional melalui pilihan raya kampus dan menjadi agen kepada pihak tertentu dalam melaporkan perkembangan UPSI terutamanya dari segi politik kampus yang melibatkan mahasiswa di sini.

Staf terbabit juga dikatakan mengenali ramai tokoh politik Barisan Nasional dan pegawai pegawai kerajaan di Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) sejak Dato’ Mustapha Mohamad menjadi menteri di kemenerian tersebut.

Katanya lagi, gambar yang didedahkan hanya satu daripada beberapa gambar yang diambil daripada program tersebut dan mendakwa lebih banyak gambar yang disimpan termasuk gambar yang menunjukkan individu-individu yang terlibat.

Sumber walau bagaimanapun enggan mendedahkan identiti individu yang terlibat kerana beranggapan belum tiba masanya untuk mendedahkan semua maklumat buat masa ini. Namun, beliau bersedia untuk memberi lebih banyak maklumat berkenaan program “belakang tabir” yang dijalankan di UPSI dan yang mempunyai kaitan dengan UPSI.

http://upsikini.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower