.
`
refresh 4 new artikal
.

23 July 2009

Pemuda MIC Pulau Pinang Lepas Gian Tumbuk Orang




Lama juga tak dengar cerita orang MIC bertumbuk sama sendiri, malah memecah kerusi yang lazimnya berlaku dalam mesyuarat MIC. Bagi orang MIC yang telah lama tak tumbuk orang tu, tentu amat gian melepaskan tumbukan tidak kira siapa pun sasarannya.

Dan hari ini Pemuda MIC Pulau Pinang dihidangkan peluang bagi melepaskan gian menumbuk orang di KOMTAR. Ini terjadi ketika rombongan Pemuda MIC yang ingin menyampaikan memorandum mengenai isu Kg Buah Pala kepada Kerajaan Negeri di 'boo' oleh sekumpulan orang ramai di KOMTAR yang menyaksikan gelagat lucu mereka. Tersinggung dengan 'boo' yang diterima di samping mungkin sudah lama gian tidak tumbuk orang (kecuali keluarga dan anak isteri), pemuda-pemuda MIC tersebut bertindak membelasah orang ramai yang mem'boo' mereka. Tindakan tidak profesional Pemuda MIC itu menyebabkan polis terpaksa dipanggil bagi meredakan keadaan.

Kepada gerombolan Pemuda MIC atau sesiapa saja kalangan politik yang sudah lama tidak tumbuk geng dalam satu parti yang sama atau parti lain, dinasihatkan agar simpan saja penumbuk mereka yang sebahagiannya bukan padu sangat pun (kerana banyak sangat makan lemak, kaborhaiderat dan rempah ratus dalam jamuan anjuran parti atau kerajaan). Jari jemari penumbuk itu jika dibuka boleh menjadi tangan yang sangat berguna bagi membantu mereka yang memerlukan bantuan anda dan bukan mencederakan mereka.

~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower