.
`
refresh 4 new artikal
.

07 July 2009

Padan Muka Mahathir Diperlakukan Begitu Oleh Najib!!


http://1.bp.blogspot.com/_O_tpTe1lwM0/Sddbcq7VtRI/AAAAAAAAAaI/WWKeilCloe0/s400/mahathir-najib-01.jpg

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa beliau tidak begitu gembira dengan dasar liberalisasi yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berikutan ia menghakis kepentingan bumiputera negara ini.

Manta Perdana Menteri itu berkata, Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang sedia diamalkan sama sekali tidak menghalang Malaysia dari terus maju berbanding negara membangun lain tetapi proses liberalisasi akan membantutkan perkembangan bumiputera.

"Faktanya ialah ketika kuota bumiputera masih belum dipenuhi, kuota bukan bumiputera pula semakin meningkat dan bertambah, dan polisi baru yang diperkenalkan ini hanya akan memburukkan keadaan," katanya.

Beliau menyatakan demikian ketika ditanya mengenai pentadbiran Najib yang bakal mencapai 100 hari Sabtu ini.

(Sumber: BERNAMA)


pendikar gunung kriang:

Ketika Najib mula menjawat jawatan PM, jelas Dr Mahathir adalah antara mereka yang paling gembira. Ketika itu dia menjangka Najib akan mengikut dasarnya - keras, sinikal dengan dasar Barat dan kritis dengan Islam. Tapi rupanya yang berlaku sebaliknya. Najib kelihatan terlalu condong kepada Barat, berbeza dengan Mahathir yang berhati-hati dengan Barat dan selalu mengingatkan penjajajahan bentuk baru boleh menjejaki Malaysia. Kini Najib mengujudkan liberalisasi ekonomi, membuka seluas-luasnya pintu pelaburan asing ke Malaysia. Secara tidak langsung, penjajahan bentuk baru atau penjajahan ekonomi yang sangat ditakuti oleh Dr Mahathir sedang dirintis kemasukannya perlahan-lahan ke Malaysia oleh Najib.

Dr Mahathir ingat Najib boleh menjadi lebih baik dari Pak Lah. Kini dia mula menyedari Najib lebih teruk dari Pak Lah. Kesian Mahathir, harapannya untuk melihat Najib mewarisi dasarnya berkecai, kesian dia!!

http://pendikargunung.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower