.
`
refresh 4 new artikal
.

20 July 2009

Bila Katak Pandai Bercakap


Bila sekor katak pandai berkata-kata, maka kita namakan katak itu ibrahim ali. Bila kengkawan katak itu juga turut berkata-kata, kita panggil segerombolan katak…

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, pakatan pembangkang tidak sepatutnya melatah dengan mendesak kerajaan membuat pelbagai perkara sedangkan siasatan kes tersebut sedang dijalankan.

”Kenapa penyokong pembangkang tidak boleh sabar? Sepatutnya berilah ruang supaya siasatan dijalankan dan sesudah siasatan selesai, jika masih tidak puas hati barulah buat perhimpunan atau tuntutan.

- hai sang katak, kenapa engkau tak sabar-sabar dan suka melompat?

Menurut Ibrahim, tidak ada sebab bagi SPRM untuk membunuh Beng Hock kerana mendiang merupakan aset untuk membongkar penyalahgunaan kuasa dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR).

- Hai sang katak, katak yang bernama ibrahim ali, kenapa Altantuya diletupkan sedang dia adalah merupakan aset untuk membongkar penyalahgunaan kuasa bekas boyfren rosmah mansor.

- Hai ibrahim ali@katak, lebih baik engkau diam daripada berkata-kata kerana sesungguhnya itu lebih baik untuk kamu…!!!

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah ketika dihubungi berkata, beliau hairan dengan sikap pembangkang yang selama ini sering mendakwa mereka memperjuangkan keadilan dan menyokong siasatan yang berasaskan fakta dan bukti.

”Namun, dalam insiden kematian Beng Hock siasatan masih berlangsung tapi mereka sudah membuat pelbagai tuntutan dan tuduhan.

- Hi bahalol, rakyat kena buat tuntutan sebab SPRM, Polis sudah terbukti diperalatkan oleh UMNO..!!! Ada faham Bahalol Saifuddin. Sebab kau bahalol lah maka engkau layak jadi Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO.

Sementara itu, Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee berkata, SPRM tidak perlu tunduk kepada ugutan pembangkang supaya menghentikan siasatan berhubung salah laku beberapa Exco Kerajaan Negeri Selangor selagi siasatan punca kematian Beng Hock tidak selesai.

- Mamat sekor ni tahu sangat dah, kongkalikong..!!!

-kerajaan rakyat-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower