.
`
refresh 4 new artikal
.

08 June 2009

KERAJAAN PERPADUAN KITA TENTANG….. MANEK URAI JANGAN DILUPAKAN!!!

Muktamar PAS kali ini betoi menyemakkan kepala. Bukan saja kepala aku…. tetapi rasa nyer kepala ramai penyokong dan pendokong PAS jugak….

Mana tidak nyer, ulama’ dah buat kepala kita jadi semak…. Pelik ya….??? Sepatut nyer tutur kata ulama’ dapat memberikan ketenangan kepada kita, tapi…. sebalik nyer pulak yang berlaku. Keresahan dan ketidaktentuan pulak yang dirasai oleh ramai orang. Bercelaru orang dibuat demer…. Itu ler dia kerenah dua tiga kerat ulama PAS kita….. Yesterday, they said one thing…. today, they say another thing and tomorrow, they will say….. buat orang lagi penin!!! What lar you people…..

Dalam ucapan dan PC….. mereka dengan bangga nyer, mengatakan pintu perbincangan belum tertutup lagi….. PAS bersedia untuk berbincang dengan sesiapa saja, asalkan untuk kepentingan negara. Alahai…… alahai…. alahai….. dondang sayang betoi ler komer ni!!!! Baik ler komer berbincang dengan rakan kongsi komer, bagaimana nak mengerat dan memperkukuh lagi Pakatan Rakyat bagi menghadapi PRU 13 nanti daripada komer buang masa nak berbincang dengan pihak satu lagi tu….. Tu…. tu…. tu…. UBN tu…. UMNO tu…. Tak der makna nyer!! Tak der paedah nyer!!!! Buang masa jer….. wak cakap lu!!! Ayoyo…. why so dungu ar???

PAS jangan ler rasa sudah hebat sangat….. takut-takut jadi Tipah tertipu lagi….. kecundang komer nanti. Menangis tak berlagu dan irama nyer off tune pulak nanti…… Tak laku PAS nanti!!!

Nauzubillah….. nauzubillah…… Teman cakap ni pun bukan apa, sebab teman sayang bebenor dengan PAS ni….. Itu jer….

Ada pulak ler sorang ulama’ ni yang dah mula nak tunjuk ek…. dan dah mula lawan tokey!!! Cakap dan suara Tok Guru Nik Aziz adalah suara peribadi dan bukan suara PAS. Amboi….. amboi….. capoi nyer mulut!!! Itu baru ek dia yang pertama. Ada satu lagi….. Lepas tu, ek dia yang kedua……, dia kata ….., dia yang akan tentukan pulak nasib Husam, sama ada nak lantik atau tidak ke dalam AJK PAS Pusat. Chewah….. chewah…. chewah….. besor nyer engkau??? One man show ke ni……????? Don’t over perasan ler…..!!! Dengan selamba samdol nyer dia boleh cakap macam tu. Isy….. senak perut betoi aku dengan ‘ulama’ yang sorang ni.

Namun…. teman tabik spring…. toing…..toing…..toing…. sama Tok Guru Nik Aziz yang tetap dengan pendirian nyer yang dengan tegas, tetap menolak apa-apa pun kerjasama dengan UMNO dalam isu kerajaan perpaduan ni. Perpaduan ke….. campuran ke….. NONSENSE!!!! PAS is a no nonsense Islamic party… right??? So….. the hell with kerajaan perpaduan. Kalau PAS sayangkan masa depan survival politik nyer……. forget niat untuk bermuqabalah or bermuzakarah dengan UMNO. Kalau dua tiga kerat ‘ulama’ ni masih menunjukkan sikap keras kepala….. alamat PAS akan chaos!!! Kalau itu berlaku……. hangpa pikir ler sendiri. Aku kecut perut dah……!!!

Pelik teman dibuat nyer. Awat tetiba jer…. dua tiga kerat ulama dalam PAS ni nak menjadikan PAS batu penghalang kepada laluan Pakatan Rakyat ke Putrajaya??? Kenapa??? Tell me why….. tell me why….. Ater demer nak PAS jadi tonggak dalam PR…. yang bakal merajui tampuk pemerintahan negara ke??? Adeh….. sampai begitu sekali. Weh….. jangan ler over ambitious sangat!!!

Tarak caya sama PKR dan DAP ka???? Takut dipinggirkan ka???? Alahai….. sedar ler, baik PAS, PKR mau pun DAP …… you all tak boleh stand alone lagi. Belum cukup kuat dan belum ada umph ma…… Mau lawan itu setan besar ar…. you all mesti work together lar!!! Bersatu…. baru korang teguh dan kuat!! UBN pun takut oooooo….. Look what happenned in PRu12. Tsunami melanda UBN beb!!! Macam itu ler yang kita mahu repeat…… kasi goyang sama UBN!!! IsyaAllah, hopefully…. PRU13 kita punya!!! Kan seronok macam tu…….

But now….. malang nyer, PAS telah mula mengambil langkah kebelakang, apabila dua tiga kerat ulama PAS, mula buat perangai. Demer dah mula berani lawan tokey, buat kenyataan yang banggang yang akan merugikan PAS dan juga Pakatan Rakyat. TGNA kata, jangan…… demer biut….. TGNA kata, usah…. demer tunjuk ketegaq……. TGNA kata, mengarut…… demer turutkan hati juga!!! Haiya…..biut liat sungguh demer ni!!! Kenapa tak dibuang saja??? Makan pun tak boleh nak kunyah….. Tereban jer, tak gitu…. ??? Tapi apa boleh buat, dah berlalu…. nasib badan ler……

Aha…. ini ler peluang yang UBN cari. Pucuk dicita, ulam mendatang!!! Tanpa berlengah-lengah lagi, UBN dah mula main peranan untuk memecahbelahkan PAS dari dalam dan seterus nyer menghentak-hentak kesepakatan kita dalam PR melalui MSM mereka. Jarum-jarum sudah masuk yeop!!! Baik ahli-ahli PAS, mau pun para penyokong PAS mula rasa gelisah dengan cucukan jarum-jarum berbisa ini. Jangan sampai PAS lumpuh sudah…. Hati-hati….. Manek Urai belum selesai lagi. Don’t take things for granted. Manek Urai mesti kita kekalkan sebagai milik kita…. Kerajaan PR Kelantan, pimpinan Tok Guru Nik Aziz adalah simbol keutuhan dan kekuatan kita!!! Jangan sekali-kali biarkan UMNO mengugat hakikat tersebut. Lantaran itu, Manek Urai mesti kita pertahankan. Jangan ambil mudah….. takut nanti padah….!!!

Sekarang rapatkan saf….. ulama maupun professional. Hentikan seketika [ tapi jangan lupa ] isu kerajaan perpaduan….. fokus kepada PRK Manek Urai. Gembelingkan tenaga…. bersiap sedia….. susunatur jentera pilihanraya…… mulakan gerak kerja untuk menghadapi UMNO dalam PRK Manek Urai. Semoga kita berjaya…..

Don’t paly….play….
Berjaga-jaga!!!
UMNO kita throw away…
Manek Urai kita punya semula!!!

Takbir!!! Takbir!!! Takbir!!!

~perakexpress.com~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower