.
`
refresh 4 new artikal
.

08 July 2009

TULANG BESI AKAN DIKENAKAN TINDAKAN?


Jawatankuasa Disiplin PAS... Ambil tindakan kepada Malaysia Waves..


Posted on Wednesday, July 08 @ 01:30:00 PDT by AbuJihad

Oleh: masak

"Merujuk kepada Harakah keluaran Isnin lepas muka surat terakhir, kenyataan dari Tuan Ibrahim Tuan Man, berkenaan dengan Jawankuasa Disiplin PAS.

Saya ingin merujuk kepada satu artikel dr Malaysia Waves yg diPosting pd 7 Julai 2009. Artikel nya seperti berikut:

Klik Disini

Di dalam keluaran Harakah yg lepas, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan, Jawatankuasa disipilin PAS akan mengambil tindakan kepada sesiapa yg menghidupkan kembali isu UG.

Merujuk kepada tulisan dr Malaysia Waves di atas, saya kira artikel nya sangat2 bahaya, dan sengaja untuk mewujudkan dan mengembalikan FITNAH YG SUDAH TIDUR.

Sekiranya Malaysia Waves adalah AHLI PAS, saya berharap agar Beliau di ambil tindakan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS atas penerbitan artikel ini. Jenis tindakan, terletak kepada kebijaksanaan Jawatankuasa Disiplin Parti."/Sumber: Tranungkite

Komen - Malaysia Waves atau Blogger Tulang Besi memang agak kritikal di dalam penulisannya. Seperti juga tokoh-tokoh Pas yang lain dilihat kritikal malahan terlalu kontroversi di dalam tulisan dan ucapan masing-masing. Tetapi adakah dengan cara tindakan tatatertib boleh menghentikan semua ini? Jika hanya kerana tulisan yang kontroversi dan kritikal boleh diambil tindakan, saya rasa bukan Tulang Besi sahaja yang boleh dikenakan tindakan tatertib tersebut. Pertamanya yang patut kena adalah orang yang `merangkak malam' berjumpa musuh di Selangor suatu ketika tanpa melalui saluran parti. Orang ini masih bebas malah diberi jawatan penting pula. Jadi, Pas perlu adil dalam perkara ini dan Pas tidak perlu ada kroni jika mahu memerintah negara suatu hari nanti. Pas perlukan pemimpin yang ikhlas dan berani bukan yang bermuka-muka.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower