.
`
refresh 4 new artikal
.

13 July 2009

Kempen PRK Melabuhkan Tirainya 12 Malam Ini


Kempen pilihanraya kecil N41 Manek Urai akan melabuhkan tirainya tepat jam 12 malam ini setelah melalui 8 hari berkempen semenjak hari penamaan calon 6 Julai lalu.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof menyifatkan kempen PRK Manek Urai adalah yang paling aman.

Beliau berkata suasana kempen yang bermula 6 Julai lepas berjalan dengan aman dan tidak ada sebarang insiden buruk yang boleh menjejaskan perjalanan proses pilihan raya kecil dilapor berlaku.

"Sasaran kami ialah lebih 85 peratus daripada 12,293 pengundi akan keluar mengundi pada hari berkenaan.

Dalam pada itu Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat telah mengisytiharkan esok cuti di seluruh negeri Kelantan.

Beliau menyatakan demikian dalam satu sidang media di Pejabat Menteri Besar, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri, Kota Darul Naim, Kota Bharu pagi tadi.

Mengikut TG Nik Aziz setelah menghalusi dan mempertimbangkan keadaan hari pembuangan undi pilihan raya kecil Manek Urai yang barangkali dilihat sedikit tidak cermat, yang jatuhnya pada hari bekerja dan boleh menimbulkan banyak kesulitan, maka bersifat simpati kepada para pengundi dan anggota keluarga terlibat, maka beliau mencadangkan mengistiharkan 14 Julai sebagai cuti am bagi seluruh negeri Kelantan.

Sementara itu MSTAR di dalam ruangan TINJAUAN sehingga jam 9 malam ini, mendapati 86.9% responden menyatakan calon PAS, Mohd Fauzi Abddullah akan memenangi pilihanraya kecil N41 Manek Urai Kelantan esok berbanding dengan 13.% berpihak kepada calon BN Tuan Aziz Tuan Mat.

Keputusan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai dijangka diketahui seawal pukul 8 malam esok, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi SPR berkata SPR tidak menjangka sebarang masalah untuk mengumumkan keputusan awal berdasarkan kawasan DUN itu yang kecil.



http://greenboc.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower