.
`
refresh 4 new artikal
.

03 July 2009

Isu Babi,Kg Buah Pala dan Tawaran Pemuda Pas Pusat

Umno-bn jadikan isu babi di Kedah, Kg Buah Pala di Pulau Pinang dan tawaran Ketua Pemuda Pas Pusat untuk berwacana dengan Pemuda Umno sebagai modal politik murah yang gambarkan pakatan rakyat dalam keadaan huru-hara dan diambang berpecah. Zahid Hamidi sifatkan apa yang berlaku di Kedah dalam kes roboh tempat sembelih babi tu sebagai gambaran pakatan rakyat dah teruk berpecah dan berkata”bangkai gajah tak boleh tutup dengan nyiru”. Rais Yatim pula hulurkan tangan kepada Pas Kedah untuk bersama UBN perintah Kedah.Zahid Hamidi yang jaga Kementerian Pertahanan sekarang ini tak ingat ka macam mana kes bom c4 boleh bawak lari keluar dari tempat simpan senjata untuk letup Al-Tantuya di Puncak Alam.

Itu baru betul “bangkai gajah tak boleh tutup dengan nyiru”, satu dunia tau mayat Altantuya berkecai. Takkan babi punya hal pun nak dipolitikkan, dah tak dak modal lain ka nak bercakap.Setiap kali ada perbezaan pendapat dan tindakan kerajaan pakatan rakyat dalam membuat keputusan bagi kerajaan mereka mesti ada yang sokong dan tentang, Umno dah kata pakatan rakyat dah berpecah-belah sesama pemimpin mereka. Pemimpin Umno pun hulurkan tangan minta supaya kerajaan Pas Kedah bersama Umno perintah kedah. Apa punya pemimpin macam Rais Yatim tak malu, nampak sangat kebulur nak peluk cium Pas .Nampak sangat macam orang gila talak, hari-hari dok tunggu depan rumah janda lama nak rujuk semula.
Gila talak tak berapa teruk, tapi kalau Umno dah kena sawan babi atau gila babi ini dah dikira kritikal, Pas jangan layan orang macam Rais Yatim ni yang dulunya dalam Semangat 46 nak bakar jambatan Umno.

Berkata Khairy Jamaludin, ketua Pemuda Umno Malaysia, kita anggap Pemuda Pas Pusat ajak pemuda umno bincang dan berwacana sebagai ikhlas dan sedia menyambut ajakan KPP Pusat.Semua ni hanya sebagai kempen baik umno di Manek Urai. Murshidul Am Pas dah hantar surat untuk berdebat kepada PM Najib walaupun semua pemimpin Umno tolak awal2 lagi sebelum surat debat sampai.

http://misaimerah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower