.
`
refresh 4 new artikal
.

13 July 2009

Angkuh Dan Sombongnya Muhyiddin



"Kita boleh bagi (jambatan baru), insya-Allah, tetapi ada syarat. Yang itu senang saja, pangkah saja (BN). Kita nak beritahu semua, mu (kamu) nak lalu sini, mu kena pangkah BN.." - Muhyidin Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia



Lihatlah sendiri,betapa sombong dan jahatnya Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Menabur gula-gula rasuah kepada rakyat Manek Urai dengan mengumpan jambatan baru. Inilah bukti betapa bangangnya Tan Sri Muhyiddin Yassin. Contoh pemimpin kerajaan yang tidak ikhlas membela nasib rakyat. Adakah dia ingat orang Manek Urai tak layak dapat jambatan sekiranya tidak undi UMNO??

Muhyiddin, aku nak tanya mu.

Mu ingat maruah Warga Manek Urai sama harga dengan jambatan baru yang mu nak buat? Mu ingat maruah warga Manek Urai begitu murah untuk di beli? Mu salah tempatlah wahai bangang. Mu lupa PRK kali ini adalah di Kelantan. Rakyat Kelantan tak sama dengan negeri-negeri lain. Kenyataan rasuah yang mu buat secara terbuka ini jadi bahan gelak rakyat yang cerdik pandai politik di Kelantan. Mu tak payah jadikan modal untuk mengumpan pengundi dengan janji. Mu tahu sebab apa?

Sebab rakyat Manek Urai tau dah, duit yang mu janji nak bina jambatan tu bukan duit mu. Duit yang mu guna itu duit rakyat, dan prasarana kepada rakyat adalah kewajipan pemerintah. Lagipun Malaysia ini bukan mak bapak mu punya. Mu sudah salah tempat. Mu sudah salah orang. Mu kena ingat lagi sekali, ni PRK di Kelantan.

Malas nak ulas panjang-panjang. Anda selaku pembaca pun boleh menilai sendiri kenyataan makhluk parasit ini. Agaknya inilah 'hadiah' 100 hari pemerintahan Najib, memperkasakan kroni dan rasuah rakyat.

Dicatat oleh Mr. President

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower