.
`
refresh 4 new artikal
.

18 June 2009

Sini Kata Pergi.... Sana Kata Mari...!!!!

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz semalam, telah buat ramai dalam PAS termasuk ler pucuk pimpinan nyer, tak senang duduk. Agak nyer demer mesti terkejut badak.... tak expect Tok Guru akan cakap macam tu....!! La.... marah dalam sebak Tok Guru kita weh.... Itu ler, kalor hati orang tua dah terguris...... ini ler padah nyer!!!!

Ini ler kesan bom atom, yang dijatuhkan semasa Muktamar PAS ke 55 yang lepas. Malang nyer bom dijatuhkan oleh pihak kita sendiri, ke kawasan kita sendiri. Itu sebab.... orang kata jangan main dengan bom.... kalau meletup, takut akan terbakar parti sendiri..... So, nak meredakan kebakaran yang sedang berlaku.... kita guna teknik api lawan api. Agak nyer sebab itu ler, Tok Guru Nik Aziz attack balik dengan topedo... Bukan apa agak nyer, cuma sekadar nak meredakan api yang sedang marak dalam PAS!!!


Tapi...... ia telah membuat ramai yang gelabah.... Macam-macam keyataan dikeluarkan sebagai respond kepada lontaran suara, isi hati, Tok Guru Nik Aziz.

Naib Presiden PAS, Salahuddin kata.... itu pandangan peribadi Tok Guru. Nasha dipilih dalam muktamar, so, kita tunggu ler Tok Presiden balik dari London dulu..... nak kita akan bincangkan.

Ketua Dewan Ulama' PAS, Ustaz Harun Taib, tak ketinggalan bersuara jugak.... Dia berpendapat, patut diadakan satu AGM Khas untuk membincangkan isu UG ni kerana ia satu isu yang besar. Kita tunggu Tok Presiden balik dari London nanti.....

Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali pun.... tup-tup, buat PC. Dia pulak berkata, yang UG ini mesti melibatkan PKR dan DAP sekali. Kalau tidak tak der makna nyer. Kita tidak akan mengkhianati kawan -kawan kita dalam Pakatan Rakyat..... Cewah.... cewah.... macam tu pulak??? Baru nak teringattkan PKR dan DAP!!! Ingat kan PAS ajer.....

Begitu ler lebih kurang bunyi nyer suara-suara demer. Yang syiuk nyer, wira UMNO, nun dari Cheras, pun bersuara sama weh...... Isy.... sapa ke nama mamat UMNO totok ni . Something Habshee..... Aha, Alhabshee.... begitu ler bunyi nyer...... Yes... yes... Ali AlHabshee. Kalor tak silap ler.... kalor silap komer tolong betoikan.

Beriya-iya pulak, dia bersuara hal rumahtangga orang. Tak patut.... tak patut.... Kalau Nasha dihalau dari rumah PAS, mai sini ke rumah UMNO Cheras. Kami sudi menerima hang, bila-bila masa jer!! No hal punyer!!! Dengor ceriter nyer lagi.... siap dia kata PAS dah terpecah dua. Hotak kamu!!! Pandai ler kamu.... nyibuk hal orang!!! Ini ler unsur minyak yang akan menyemarakkan lagi api dan yang memang suka melihat PAS terbakar!!! Jenis yang suka meneguk di air keruh.....

Mai.... mai... mai Nasha, mai.... Rumah UMNO di Cheras ni, sentiasa terbuka untuk kamu!!! Don't worry..... kami ada. You can make yourself at home. Don't kalut-kalut.... Susah.... sama-sama kita susah. Senang sama-sama kita senang...... Agak nyer ruper tu ler depa nak 'sweet talk' dan memujuk si Nasha. Agak nyer ler....., wallahu'alam....

Alahai..... kalor udah parti sampah, so.... kutip sampah ler kerja demer. Nak dikitar semula kut sampah tu!!! Kita tengok ler nanti..... lepas dikitar semula oleh UMNO, apa jadi nyer......??? Cer komer bayangkan???

~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower