.
`
refresh 4 new artikal
.

11 May 2009

PR sedia bincang dengan BN kemelut Perak



PULAU PINANG, 11 Mei: Pakatan Rakyat(PR) tidak akan menolak sesiapa sahaja yang ingin mengadakan perbincangan bagi menyelesaikan kemelut politik yang berlaku di negeri Perak.

Ketua umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata demikian sebagai mengulas kenyataan yang dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa kerajaan pimpinan beliau bersedia untuk bekerjasama dengan pihak pembangkang bagi menyelesaikan krisis politik yang berlaku di negeri Perak.

Walau bagaimana pun Najib dalam kenyataannya tidak bersetuju untuk menubuhkan kerajaan campuran bagi menyelesaikan kemelut yang berpanjangan itu.

Anwar juga berkata PR tidak pernah menolak mana-mana pihak termasuk daripada Barisan Nasional (BN) bagi menyelesaikan kemelut yang telah berlarutan sekian lama ini.

"Kita tidak mempunyai alasan bagi menolak sikap baik termasuk daripada Umno dan BN sekiranya perbincangan tersebut akan diikuti dengan tindakan yang beradab dan selaras dengan peraturan undang-undang yang telah ditetapkan.

"Namun begitu, ia haruslah mengikut adab supaya tindakan yang akan diambil dapat mencari satu jalan penyelesaian yang boleh menyelesaikan masalah kemelut dan krisis politik yang berpanjangan di negeri Perak ini dari berterusan.

"Jika penyelesaian ini masih lagi tidak dapat diselesaikan maka ianya amat merugikan rakyat," kata Anwar.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan perjumpaan dengan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung di Permatang Pauh baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower