.
`
refresh 4 new artikal
.

28 April 2009

Mana Baik, Menculik Atau Letak Jawatan Cara Terhormat?

Tuan Guru Nik Aziz (TGNA) telah memberi satu pilihan, mana yang lebih baik antara meletak jawatan secara terhormat atau menculik wakil rakyat dan kemudian memaksa mereka menyokong parti tertentu sehingga menyebabkan sesebuah kerajaan tumbang?

Kenyataan TGNA ini adalah tindak balas kepada pendapat beberapa pemimpin UMNO/BN yang telah mengesyorkan agar satu akta digubal bagi mencegah wakil rakyat dari meletak jawatan tanpa alasan kukuh (sesuka hati).

Beliau mencadangkan lebih baik kerajaan memberi keutamaan kepada isu penculikan wakil rakyat dengan menggubal 'akta anti culik'. Ini ekoran dari apa yang telah berlaku dinegeri Perak. Sampai sekarang kemelut diPerak belum selesai. Sekiranya ada 'akta anti culik', sudah pasti perkara seperti ini tidak berlaku.

Pada Febuari lalu, 3 bekas wakil rakyat dari PR di Perak 'diculik' dan kemudian muncul bersama Najib di Putrajaya dengan membuat kenyataan menyokong BN. Kebenaran cerita 'culik' ini ekoran daripada Najib dilihat membisu walaupun ramai yang mengatakan beliau terlibat dalam penculikan tersebut.

Ini termasuklah laporan polis yang telah dibuat oleh Fauzi Muda mengenai isu yang lebih kurang sama. Beliau telah mencabar polis supaya segerakan pendakwaan terhadap beliau agar senang beliau mengemukan semua bukti dengan apa yang telah didakwanya.

Sekarang, TGNA bersama isteri berada di Makkah bagi mengerjakan umrah. Keadaannya sihat dan dapat mengerjakan umrah dengan baik

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower