.
`
refresh 4 new artikal
.

29 May 2009

PDRM MUHASABAH DIRI: Polis di Raja Malaysia atau Polis Raja di Malaysia


Elok-elok dipanggil Polis Di Raja Malaysia...... udah kena gelor di orang, Polis Raja Di Malaysia. Mengapa orang mengelor demer dengan nama itu..... sebab tindak-tanduk polis yang berlagak macam raja. Demer boleh buat apa demer suka. Mentang-mentang ler ada kuasa..... guna kuasa sewenang-wenang nyer untuk menekan rakyat khusus nyer yang tal sehaluan dengan UBN.

Demer ni, sepatut nyer menjaga keselamatan rakyat dan negara..... tapi habuk pun tarak. Rakyat dijadikan musuh.... jenayah berleluasa.!!!! Yang deme jaga kepentingan kuasa UBN. Sebab itu sekarang ni, rakyat tengok demer getik ajer..... maka jadi ler demer sasaran sumpah seranah rakyat jelata.!!!

Weh... weh...... Apa yang demer buat, udah macam lembu giler!!! Kerja nyer..... giler nak menanduk rakyat jer. Serba tak kena rakyat dibuat nyer.... Suasana alam dah tak jadi ceria dah.
Ater.... mana nak ceria nyer, sesiapa yang pakai pakaian berwarna orange.... kuning.... hitam.... habisss demer tanduk..... pejabat orang demer serbu, ikut suka demer.... orang berimpun, demer kejor..... demer serbu...... cahaya lilin sensitif di mata demer....... Apa ler nasib komer....diperlembu sedemikian ruper dan malang nyer..... diri merelakan pulak tu!!!

Warna..... cahaya..... orang perseorangan...... orang beramai-ramai....... hantu.... DUN Perak..... pokok..... dan semua yang UBN takut ler.... so, demer ler jadi barua yang tukang kejor dan tukang tanduk nyer!!! Kalor bab tu, demer ni memang cekap dan cepat...... tapi kalor bab-bab lain, hampeh!!!

Komer tengok jer.... kes-kes yang belum demer selesaikan..... sapa bunuh adik Nurin, sapa culik Sharlinie.... Awie.... ke mana pergi nyer...... si Bala..... di mana Hilmi.... ke mana menghilang nyer...... kes Kugan, senyap jer.... kes altantunya cicai buncai jer kerja demer dan jadi tanda tanya....... kes mata lebam Anwar berkurun baru dapat tahu culprit sebenor nyer..... kes Lingam correct.... correct....corect.... entah apa-apa jadi nyer, senyap ajer....

Jadi .... KPI PDRM, oooopppss... Polis Raja di Malaysia, dalam konteks mendahulukan rakyat..... kita boleh bagi 'F' sebab tak nampak yang demer ni polis rakyat tapi polis UBN..... obviuos sesangat!!!

Kalor kes yang ada kepentingan UBN, tengok demer punya ligan.... buat kerja ruper lipas OKU. Di mana Raja Petra berada.... sekelip mata dah tau and siap mintak bantuan interpol lagi nak heret kawan tu balik ke Malaysia!!! Kes Sayfoool, cepat jer bertindak... tangkap orang tu..... dakwa orang ni..... sekat itu dan ini..... kena syarat macam tu macam ni..... Siapa mangsa demer?? Para pemimpin dan para penyokong Pakatan Rakyat ler......!!! Demer tahu nak mengenakan kita jer...... Kalor pihak UBN....... bukan setakat tutup sebelah mata tapi dua-dua mata sengaja dibutakan!!!

Sekarang tengah hot ceriter pasal bapak polis dan Mr Gunitahil..... Ada orang yang bernama Mat Zain kan....... telah buat dakwaan tau, dakwaan terhadap dua orang kepala balaci UBN ni.... Dakwaan sensasi you........ dan lagi, dijagka pasti akan meletop!!! Itu pun kalor dia tak dilarikan hantu kopek ler..... Takut dia jadi macam si Bala ler, buat ceriter gempaq sensasi..... BOOOM!!!! Lepas tu.... lesap entah ke mana. Sampai la ni, polis tak dapat cari!!! Tak dapat cari atau disembunyi.... wallahu'alam. So, Mat Zain, hang hati-hati......

Tapi, teman nak tegaskan di sini.... bukan semua polis yang kompius, ada yang baik dan yang jujur..... tapi apa nak kata.... akibat nila setitik, lingkup susu sebelanga. kekadang demer tak boleh nak buat apa-apa..... terpaksa ler ikut arahan 'kepala' di atas. Apa nak buat, kalau kepala nyer dah malfunction...... itu yang membuatkan anak buah di bawah kompius.......!!!!

Aha..... berbalik kepada isu Mat Zain dalam drama Mata Lebam Anwar, kita..... sama-sama ler tunggu dan lihat perkembangan gossip sensasi ini.....

POLIS RAJA DI MALAYSIA.... SATU INSTITUSI YANG MALFUNCTION DAN KOMPIUS:M3M di PerakExpress

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower