.
`
refresh 4 new artikal
.

19 May 2009

nizar zambry umno:dr chua ditakuti lompat parti,dilantik perampas negeri

tampak ubn ketakutan dengan tingkah dan strategi politik yang diayunkan oleh dr chu soi lek.. sehingga beliau dilantik untuk satu tugas yang berat yaitu merampas kembali negeri pakatan rakyat.

perlantikan tersebut hanyalah untuk mencegah dr chua dari meninggalkan ubn dan berpihak kepada pakatan, dengan perlantikan ini dr chu akan nampak penting didalam ubn,

umum tahu ketangguhan strategi dr chu dalam menaiki jenjang politik, baru baru ini setelah dihumban kegaung kejatuhan dan rasa malu dr chu masih mampu bangkit dan menjadi no dua didalam parti..

kegagahan tersebut menerbitkan ketakutan dan kehawatiran yang tinggi jika dr chua menyeberang akan di ikuti para pengikut beliau yang ramai dan membuat parti bergolak dari dalam..

adakah perlantikan ini akan membunuh kebenaran yang mula timbul dalam permainan politik chua?
masa dan jawatan akan menjawabnya untuk kita..

BN lantik Chua ketua penyelaras rampas negeri Pakatan
Jimadie Shah Othman
Dewan Tertinggi BN hari ini melantik Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek sebagai ketua penyelaras BN bagi merampas semula negeri-negeri yang kini dikuasai Pakatan Rakyat.

Ketika mengumumkan perkara itu, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia merupakan jawatan baru yang diperkenalkan 'untuk memfokus terhadap negeri-negeri yang bukan diperintah oleh BN.

Najib juga mengumumkan pelantikan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai setiausaha agung BN.

Beliau memberitahu demikian selepas mempengerusikan mesyuarat dewan tersebut di ibunegara hari ini, yang memutuskan untuk tidak bertanding dalam pilihanraya kecil Penanti 31 Mei depan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower