.
`
refresh 4 new artikal
.

27 May 2009

Jula Juli Bintang Tiga

Saya hairan kenapa tiba-tiba Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan menyarankan bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng kembali menetap di negara ini.

Apa yang nak diraih 'political mileage' dengan saranan tersebut. Tak ada apa lagi yang nak diperjuangkan oleh Pengerusi Gerakan ni. Dah tandus ke idea nak rampas balik Pulau Pinang dari Pakatan Rakyat.

Orang membenci Chin Peng bukan kerana ia dari kaum Cina. Orang membencinya kerana keganasannya. Orang membencinya kerana ideologi yang dibawanya jelas bertentangan dengan fitrah manusia. Banyak nyawa yang tak berdosa terkorban. Begitu juga dengan rakan 'seperjuangan'nya Abdul Rashid Maidin.


Kenapa ada manusia yang suka mengungkit-ngungkit kesah silam. Kita sudah sampai tahap dapat hidup di bumi Malaysia ini tanpa batasan perkauman yang sempit.

Secara peribadi saya tidak menyokong usaha membawanya pulang ke Malaysia.

Banyak perkara lagi yang perlu diselesaikan.

Kenapa tak perjuangkan penghapusan Akta ISA? Bagaimana dengan PPSMI? Bagaimana dengan rasuah? Indeks Rasuah dah turun ke belum? Bagaimana dengan TOL? Sampai bila TOL ni nak beroperasi? Sampai kiamat? Bagaimana dengan ekonomi, dah pulih ke belum?
Bagaimana dengan beras, dah boleh 'self-sufficiency'?

Bagaimana dengan pembangunan infrastruktur di Sabah dan Sarawak?

Terlalu banyak lagi perkara yang perlu diselesaikan, apa Pengerusi Gerakan tu dah letih ke? Kalau letih, lebih baik bersara, jangan kacau Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower