.
`
refresh 4 new artikal
.

26 May 2009

Husam minta Zahid sertai juga Hujah malam ini


KUALA LUMPUR, 26 Mei: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa memohon agar Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertimbangkan kembali tindakannya menarik diri di saat akhir dari menyertai rancangan Hujah dengan beliau di TV 9 malam ini.

Husam berkata, pengurusan TV9 telah memaklumkan mengenai keputusan Menteri Pertahanan terbabit membatalkan penyertaannya pada saat-saat akhir kerana sebab-sebab tertentu.

“Saya merasakan tajuk yang akan dibincangkan mengenai politik wang amat mustahak dan relevan dalam situasi sekarang.

“Dan rakyat keseluruhannya amat ternanti-nanti untuk mendengar buah fikiran Datuk Seri dan juga dari saya selaku wakil dari PAS untuk menangani permasalahan politik wang,” katanya dalam surat yang dihantar kepada Zahid di Kementerian Pertahanan, hari ini.

Menurutnya beliau memandang berat keputusan dibuat Zahid membatalkan kehadiran dalam rancangan Hujah malam ini.

“Saya memohon agar Datuk Seri dapat mempertimbangkan keputusan tersebut supaya saya dan Datuk Seri dapat sama-sama mengupas dan berbincang mengenai politik wang,” ujarnya.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Zahid Hamidi dijangka akan berhujjah secara langsung malam ini dengan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dalam rancangan Hujjah TV9.

Rancangan itu dijadualkan akan disiarkan secara langsung melalui TV 9 jam 9.30 malam ini.
Profesor Madya Dr Agus Yusof akan menjadi moderator rancangan ini.

Husam telah membuat persiapan untuk berhujjah dengan Zahid malam ini. Semalam, beliau telah menyiarkan dalam blognya hujjah beliau tentang topik politik wang yang menjadi tajuk Hujah itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower