.
`
refresh 4 new artikal
.

25 May 2009

Anwar kecam tindakan polis serbu pejabat Dap


Anna Yusof

BUKIT MERTAJAM, 25 Mei (SK) : KETUA Umum KeADILan Anwar Ibrahim mengecam tindakan pihak polis yang menyerbu Ibu Pejabat Dap di Petaling Jaya Sabtu lalu.

Beliau menyatakan demikian dalam siri ceramah di Penanti bertempat di Bukit Berapit semalam di hadapan lebih lima ribu penyokong Pakatan Rakyat yang mengalu-alukan kehadiran beliau dengan begitu meriah sekali.

Serbuan tersebut yang dibuat tanpa sebarang waran geledah dan dipercayai bermotifkan kepentingan politik Umno-BN merupakan satu penghinaan ke atas Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang.

“Saya menggesa agar pihak polis memohon maaf di atas tindakan yang membelakangkan undang-undang serta dengan segera memulangkan harta yang dirampas,” tegas Anwar dengan nada serius.

Beliau juga menegaskan kepada pengundi Penanti bahawa pertarungan dilihat seperti di antara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional apabila media Umno-BN terus mencerca KeADILan dan Pakatan Rakyat di pilihanraya Dun Penanti ini.

“Bezanya, kali ini mereka mengaku lemah menghadapi tahap kesedaran dan kegigihan rakyat di Permatang Pauh,” jelas Anwar.

“Sebelum ini Umno-BN telah berhempas pulas mengugut dan menghukum rakyat disini dengan menahan banyak projek pembangunan, mencera dan memfitnah saya,” kata beliau lagi.

“Namun kemuncaknya di bulan Ogos tahun lalu, rakyat Permatang Pauh termasuk Penanti telah menghumban mereka dengan teruk sekali,” tambah Anwar.

Anwar juga berpesan kepada rakyat di Penanti supaya berwaspada kerana Umno-BN pada bila-bila masa boleh memfitnah dengan menggunakan banyak tipu helah untuk memperdayakan rakyat.

“Jentera kita perlu siap siaga, jangan anggap mudah serangan musuh terselindung,” tegas Anwar lagi.

Nasihat beliau supaya terus bekerja dang penuh keikhlasan dan sekuat daya upaya.

“Insha’Allah kita akan menobatkan Dr Mansor Othman sebagai Adun dan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang,” kata Anwar.

“Sesudah itu kita akan berduyun ke Manik Urai,” kata Anwar mengakhiri ceramah beliau.

Ceramah di Bukit Berapit turut dihadiri oleh Lim Guan Eng, Mohammed Nizar Jamaluddin dan Lee Boon Chye.



.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower