.
`
refresh 4 new artikal
.

22 April 2009

AGENDA DAILY CUBA MAIN 'CAK-CAK' DENGAN PAS





Ini Tajuk Agenda Daily - Elizabeth: bagaimana dengan isu dakwaan bersekedudukan yang belum beres? Yang disensasikannya serta cuba pula mengheret PAS yang jelas sebagai sekutu kuat dalam PKR hanya semata2 untuk mengetahui pendirian PAS dari soal 'moral'. Penulis Agendadaily ini cuba nak bermain 'cak-cak' dengan pemimpin PAS ibarat seperti mengagah bayi, samada bayi itu senyum atau tidak.
Kalaulah penulis ini bukannya dari kalangan orang muslim itu kira oklah jugak kerana dia pun tak tahu hukum hakam tentang Islam tetapi jika dia seorang muslim alangkah bodohnya penulis ini yang menanyakan soal YB Bukit Lanjan yang bersekedudukan di sini menunjukan kebodohan dan kejahilannya sebagai seorang muslim ataupun 'dah gerharu cendana pula'. Soalan Agendadaily kepada PAS tidak lain hanya untuk mengetahui apakah pendirian PAS mengenai isu bersekedudukan.
Menurut penulis Agendadaily itu lagi pendirian PAS sebagai rakan pakatan pembangkang dikira penting memandangkan isu Elizabeth bukan saja melibatkan soal gambar bogelnya yang tersebar tetapi andaian tentang beliau bersekedudukan dengan seorang lelaki Islam, Hilmi Malek yang masih menghilangkan diri di luar negara sampai saat ini. Isu yang cuba disensasikan oleh penulis tersebut ialah isu moral katanya walaupun Elizabeth bukan beragama Islam tetapi lelaki yang dipercayai terlibat dalam skandal itu ialah seorang yang beragama Islam.
Kulat: Apalah 'bengong' betullah penulis Agendadaily tu. Kalau diaju pada pelajar sekolah tinggi agamapun mereka boleh jawab. Kalau ko bukan muslim, satu hal lah jugak pasal ko sesat tak tahu hukum hakam Syariah Islam. Tapi alangkah sedihnya kalau penulisnya seorang muslim, tak perlulah kita persoalkan YB Bukit Lanjan tu, tapi sudah tentulah sijantan biang tu pasal dia seorang muslim. Sudah tentulah takkan PAS nak berkompromi soal hukum agama pulak. Rasanya penulis Agendadaily tu tak perlulah tanya PAS hanya semata2 untuk nak sensasikan isu soal 'moral' YB yang bukan beragama Islam tu dari segi pandangan Islam. Rasanya kalau nak isukan soal moral, Agendadaily boleh ketengahkan berapa ramai artis muslim sekarang yang rasanya telah banyak terabai moralnya. Itulah kalau dah tak ada isu, nak main 'cak-cak' pulak. Kebiasaannya kita selalu cak-cak dengan bayi, bila kita mengagah kemudian bayipun tersenyum, kita pun turut sama buat2 tersenyum. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

4lower